Krachttraining

Krachttraining

In een ruim opgezette fitnessruimte werkt u bij WestCoastGym aan uw persoonlijke doelstellingen. Wij bieden u hiervoor veel verschillende apparaten, zodat u de manier van trainen die bij u past kunt toepassen. Samen met onze professionele begeleiding, die u niet alleen corrigeert, maar ook motiveert, gaat u aan de slag met uw doelen. Wat deze ook zijn. Of u nu groot en sterk wilt worden of juist heel slank… We gaan er helemaal voor.

WestCoastGym is dé plek in het Westland waar u kunt trainen met grote weerstandsapparaten. Krachttraining om gespierd te worden? Zeker niet! Je spieren trainen zorgt ook voor vetverbranding, meer energie en een goede houding.

Krachttraining en gewichtscontrole

Met meer spiermassa is het lichaam in staat meer calorieën te kunnen verbranden. Je verbrandt namelijk ook calorieën in je rustfase, dat is wanneer je niet traint. Het lichaam verbruikt nou eenmaal weinig energie wanneer je vetverhouding groter is ten opzichte van je spieren. Spieren zijn dus eigenlijk essentieel bij het ondersteunen van afvallen. Een pond extra spierweefsel betekent dat je dagelijkse calorieënverbruik kan stijgen met 30 tot 50 procent. Per dag! Krachttraining is een sterk onderschat hulpmiddel om je gewicht onder controle te krijgen.

Onzichtbare spieren

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, draait krachttraining niet alleen om het zichtbaar maken van spieren. Bijvoorbeeld je biceps, dit is een zichtbare spier en die maakt weer onderdeel uit van een complex systeem van samenwerkende spieren. Dat is wat spieren doen, die werken samen met elkaar en sturen jou botten/lichaam aan om te bewegen. Je hebt namelijk de spieren die veel kleiner zijn en veel dieper liggen en dit zijn geen zichtbare spieren. Een goede training verbetert het functioneren van al deze spieren, zowel de zichtbare- als de diepliggende spieren. Als je achter je pc of achter het stuur zit of een andere lichamelijke handeling verricht, moeten al die spieren optimaal kunnen samenwerken. Krachttraining is hier het ideale hulpmiddel voor!

Trainen met apparaten

De apparaten zijn behalve gebruiksvriendelijk ook veilig. Op een toestel kun je het gewicht dat je duwt, draait of trekt gemakkelijk wisselen. Gewoon even de pin een gaatje lager zetten. Trainen met toestellen is gemakkelijk te leren. Je lichaam wordt bovendien door het toestel gestabiliseerd.

Losse gewichten

Steeds meer fitnessexperts kiezen voor losse gewichten in plaats van toestellen. Met losse gewichten kun je een meer natuurlijke, pure beweging en een grotere bewegingsuitslag maken. Toestellen gaan uit van de gemiddelde lichaamsbouw en dwingen je tot een beweging die niet bij jouw lichaamsbouw hoeft te passen. Trainen met losse gewichten is een grotere uitdaging voor je lichaam. Het vereist coördinatie en je belast bovendien meer spieren dan alleen de spieren waar een specifieke oefening voor bedoeld is.

Functionele spiertraining

De term functionele training betekent dat spieren getraind worden op een manier die de activiteiten in het dagelijkse leven gemakkelijker, simpeler, veiliger en effectiever maken. De nadruk bij functionele training ligt op oefeningen die in het dagelijkse leven voorkomen. Veel experts zijn voorstander van een functionele training. Functionele training vergt meer algehele conditie, lichaamsbewustzijn en kracht in de kernspieren.

Ook Krachttrainen??

Ook aan de slag met krachttraining? Dat kan. Download onze Workoutpas en laat ons weten wanneer je langskomt. We zien je dan graag verschijnen tijdens een gratis proefles. Ben je overtuigd dat je gedurende een langere periode fitter wilt worden, je conditie wilt verbeteren of afvallen? Dan vind je hier de tarieven en de mogelijkheid om je aan te melden.