HIT Cycling

Uniek in het Westland: HIT Cycling!

HIT is een afkorting die staat voor Heart Instructor Training.

Hit is een afkorting die staat voor Heart Instructor Training, oftewel trainen met een hartslagmeter onder begeleiding van een instructeur. De trainingsstijl ofwel de HIT methode focust zich voornamelijk op het optimaal gebruik maken van het ‘trainen op hartslag binnen de fitnessbranche’ maar staat ook voor ‘trainen met hart en ziel’. Door specifiek te trainen met een hartslagmeter met de juiste hartslag kan je heel gericht progressie maken en dit merken op het vlak van gezondheid, verbeterd energieniveau en cardiofitheid. Dankzij training volgens de HIT methode bereik je sneller de gewenste fitheid en voorkom je blessures, verveling en onnodig lang herstel na een training. De training volg je met een Polar H7 hartslagmeter. Indien je deze niet hebt, kun je ze gratis lenen bij ons. De les wordt gegeven door een gediplomeerd HIT Cycling Trainer.

Voordelen spinnen/fietsen met hartslagmeter

Door te trainen op hartslag kun je de intensiteit van je training goed bewaken. Hierdoor train je niet te intensief, maar ook niet te licht. Zo kun je elke training optimaal maken. Afhankelijk van het trainingsdoel kan er voor iedere persoon een trainingsschema met bijpassende hartslagzones worden gemaakt. Hartslagzones worden ingedeeld naar een bepaald percentage van de maximale hartslag. Afvallen met HITcycling Met een hartslagmeter en de juiste hartslag is spinning/fietsen erg goed om vet te verbranden en dus zeer effectief voor het afvallen. De juiste hartslagzone zorgt er namelijk voor dat je in de vetverbranding blijft zitten en dat is nu net wat je wilt als je wil afvallen.

Hoe herkennen we deze hartslagzone?

Hartslagzones worden ingedeeld naar een bepaald percentage van de maximale hartslag. De Lichte zone of F-zone betreft het trainen binnen het bereik van 60% en 72% van de maximale hartslag. Dit kan iemand tot 2 uur volhouden. In deze zone kan een sporter nog praten en is de inspanning licht. In deze zone leren de spieren om zuurstof beter op te nemen en worden relatief veel vetten verbrand met HIT Cycling.

Een HIT Cycling training volgen?

Download onze Workoutpas en laat ons weten wanneer je langskomt. We zien je dan graag verschijnen tijdens een gratis proefles Hit Cycling. Ben je overtuigd dat je gedurende een langere periode fitter wilt worden, je conditie wilt verbeteren of afvallen? Dan vind je hier de tarieven en de mogelijkheid om je aan te melden.

Trainingstijden
Maandag 19.00 - 19.45
Vrijdag 09.00 – 09.45

 

Be fit with WestCoastGym!