HiiTCamp

HIITCAMP: Snelle progressie

HIIT is een korte training met een interval karakter. Een HIIT training gaat als volgt: allereerst zorg de instructeur voor een goede warming-up. De instructeur kan kiezen voor een crosstrainer, fiets of loopband. In sommige gevallen word gekozen voor een functionele warming-up onder begeleiding van onze instructeur. Zodra je lichaam en hart is voorbereid op wat er komen gaat kan je beginnen. Er zijn vele manieren om HIIT training te geven. Dit doet de instructeur met een interval waarbij je versnelt naar 80-90 procent van je maximale vermogen. Neem 1 á 2 minuten rust om de hartslag te laten zakken zodat je jezelf kan opladen voor de volgende sessie. Vervolgens volgt weer een minuut inspanning op 80-90 procent van je maximale vermogen. Gedurende de HIIT training wordt deze cyclus herhaald.

Waarom HIIT en afvallen samengaan


Je kan HIIT gebruiken om af te vallen of om je conditie te verbeteren. De HIIT trainingsmethode wordt voornamelijk gebruikt om af te vallen en in korte tijd fit te worden. Het principe van afvallen is eigenlijk heel simpel: Je lichaam moet meer energie verbranden dan dat het binnen krijgt. HIIT kan je helpen bij het verhogen van je energieverbranding en zorgt er voor dat je langer in je verbranding blijft staan.

Voordeel van HIIT training


Het is kort, intensief, plezierig en daarbij zorgt het voor een hoge hartslag. Als je bereidt bent om alles te geven kan je in een korte periode veel bereiken. Veel mensen gebruiken HIIT om in een korte periode veel gewicht te verliezen. HIIT is populair omdat de meeste mensen moeite hebben met een lange cardiosessie om overtollig vet te verbranden. Een HIIT training vliegt voorbij en is zeer effectief voor de algehele fitheid en voor het afvallen.

HIITCAMP: Fit worden of afvallen in korte tijd!


Onze HIITCamp ( training ) wordt gegeven in groepsverband. De training wordt gegeven in een vorm van circuittraining, waarbij intervallen centraal staat. De training bestaat uit hoge piekmomenten die worden afgewisseld met rustige momenten, dit zal zich gedurende de training zich herhalen. We tillen jou en je training naar een nóg hoger level. Met als doel in een korte tijd progressie te boeken. Want, met HIITCamp verbrandt je meer vet en verbeter je het uithoudingsvermogen in een korte tijd.

Fun factor


Laten we ook de fun-factor niet vergeten, want HIITCamp is gewoonweg heel erg leuk om te doen. In groepsverband werken we aan de fitheid van onze lichaam en geest. Elkaar stimuleren om het uiterste uit jezelf te halen, maar ook te blijven halen. Trek je op aan je maatje naast je en geef alles wat je in je hebt. De instructeur die jou begeleid tijdens deze les is er om jou te motiveren, stimuleren en te corrigeren!!

HIITCamp Training volgen

Ook ervaren hoe leuk HIITCamp is? Dat kan. Download onze Workoutpas en laat ons weten wanneer je langskomt. We zien je dan graag verschijnen tijdens een gratis proefles. Ben je overtuigd dat je gedurende een langere periode fitter wilt worden, je conditie wilt verbeteren of afvallen? Dan vind je hier de tarieven en de mogelijkheid om je aan te melden.

Trainingstijden
Dinsdag 19.30 – 20.15
Donderdag 20.00 – 20.45

 

Be fit with WestCoastGym!